1.1 Detta avtal/dessa allmänna villkor gäller mellan Zebrain AB, org. nr. 559138-1271, Birger Jarlsgatan 34, 114 29 Stockholm (nedan "Zebrain") och den användare/klient som registrerar sig som användare (nedan "Användare") på av Zebrain tillhandahållen plattform för coachtjänster (se definition nedan i p 1.2) och tillhörande tjänster för Användare och coacher (var för sig en "Coach") via webbplatsen zebrain.se (gemensamt "Tjänsten").
1.2 För att få tillgång till Tjänsten måste du skapa ett användarkonto genom att lämna vissa personuppgifter (såsom namn, e-postadress, etcetera) och välja ett personligt lösenord ("Användarkonto"). För vissa delar av Tjänsten måste du dessutom lämna aktuella betalningsuppgifter (såsom betal- eller kreditkortsuppgifter eller fakturauppgifter). Vid bokning av kontakt med Coacher kan Användaren lämna uppgifter om sitt tillstånd via sitt personliga Användarkonto. Genom att registrera dig som Användare och aktivera Tjänsten godkänner du och accepterar villkoren. Om du inte godkänner och accepterar Avtalet i sin helhet har du inte rätt att använda tjänsten.
1.3 Användaren ansvarar för att det uppgifter, inklusive kontaktuppgifter och i förekommande fall häslouppgifter, som denne lämnar vid Avtalets ingående är korrekta. Användaren förbinder sig att hålla sin personliga profil på Zebrain.se uppdaterad och aktuell under hela avtalstiden. Eventuella ändringar ska snarast meddelas Zebrain genom uppdatering direkt på Zebrain.se eller via e-mail till potential@zebrain.se.
1.4 Användaren är medveten om samt accepterar att Zebran är tjänsteförmedlare av den teknikplattform genom vilken Användaren tillhandahålls tjänster av coacher. Coacherna ansvarar ensamt för de tjäsnter de tillhandahåller via Plattformen. Detta Avtal ska därmed endast anses som ett tjänsteavtal för att tillhandahållande av en teknisk lösning. För undvikande av missförstånd förtydligas här att Zebrain under inga omständigheter bär något som helst ansvar för de insatser, undersökningar, medicinska tjänster eller resultat (eller kvaliteten på dessa) som tillhandahålls Användaren inom ramen för dennes kontakter med Coacher på Zebrain.se.
1.5 Dessa avtalsvillkor/allmänna villkor, policys, instruktioner och annan information kring Tjänsten finns tillgängliga på Zebrain.se. Äldre versioner av dessa dokument arkiveras inte. Zebrain rekommenderar därför att Användaren skriver ut och sparar en kopia av vid var tid gällande vilkor för Tjänsten.
1.6 För det fall Användaren tillhandahålls tjänster enligt detta Avtal genom till exempel ett abonnemang, ersättnings- eller löneförmån, eller centralt upphandlat avtal via arbetsgivare eller liknande, ska följande bestämmelser ej äga tillämplighet: punkt 6 - "Avbokning av videosamtal"; punkt 10.2; och tredje meningen i punkt 11 "Force majeure".
2.1 För att registrera ett Användarkonto och ingå Avtal med Zebrain måste Användaren vara minst arton (18) år gammal och ha tillgång till ett personligt BankID för sin identifiering.
2.2 Användaren är personligt ansvarig för varje handling som företas vid användning av dennes Användarkonto.
2.3 Användarkontot är personligt och får endast nyttjas av den Användare som registerat Användarkontot.
2.4 Användarkonto får inte överlåtas eller upplåtas till annan.
2.5 Zebrain ansvarar ej för utomståendas missbruk av Användarkonto och ej heller för konsekvenser och/eller eventuella skador på grund därav.
2.6 Användaren ansvarar för att dennes Användarkonto används i enlighet med detta Avtal, övriga villkor och instruktioner på Zebrain.se samt i enlighet med vid var tid gällande rätt.
2.7 Användaren ansvarar personligen för den information denne lämnar i eller genom Zebrain.se.
2.8 Genom att registera ett Användarkonto på Zebrain.se bekräftar och accepterar Användaren de tekniska specifikationer, förutsättningar och begränsningar avseende Zebrain.se som framgår av Zebrain vid var tid gällande tjänste- och produktbeskrivningar som finns tillgängliga på Zebrain.se.
2.9 Genom att registrera ett Användarkonto på Zebrain.se, bekräftar och accepterar Användaren att de kontaktuppgifter denne angivit kan användas av Zebrain för att kontakta Användaren via mail- och notisutskick med information och erbjudanden. Användaren kan när som helst avregistrera sig specifikt för denna kommunikation. För ytterligare information om Zebrains hantering av bland annat person- och kontaktuppgifter hänvisas till Zebrains integritetspolicy som återfinns på Zebrains hemsida, Zebrain.se. Användaren bekräftar härmed att denne har tagit del av Zebrains integritetspolicy.
2.10 Innehåll som publiceras eller tillhandahålls av Zebrain på Zebrain.se eller via Tjänsten utgör ett komplement till den rådgivning som Coacherna ger Användaren och är inte avsett att användas i stället för en Coachs bedöming, diagnos, eller behandling för något tillstånd. Användningen av Zebrain.se är endast ett komplement till den gängse diaglogen, och är avsett som ett hjälpmedel för Coacher att tillhandahålla ett effektivt samtal till Användare. Zebrain bär inte i något avseende ansvar som coach i förhållande till Användaren.
2.11 Med hänsyn till Tjänstens och Zebrain.se's tekniska utformning är tjänsten begränsad till vissa specifika inriktningar. Vilka dessa är framgår vid var tid på Zebrain.se.
3.1 Tjänsterna på Zebrain.se tillhandahålls till det pris som framgår i vid var tid gällande prislista som återfinns på Zebrain.se. Tjänstens pris framgår alltid innan bokning sker.
3.2 Betalning för videosamtal, eller annan tjänst via Zebrain.se, sker innan videosamtal påbörjas eller tjänst tillhandahålls. Användare kan inte påbörja videomöte eller nyttja annan tjänst innan betalning erlagts.
3.3 Betalning för Tjänsten sker via den eller de betalningsalternativ Zebrain från tid till annan erbjuder samt förutsätter att Användaren accepterar de villkor som från tid till annan uppställs av Zebrains betalningstjänstleveratör(er). Nu tillämpliga betalningsalternativ anges på Zebrain.se.
3.4 Om inte annat framgår anges belopp i SEK och inklusive moms.
4.1 Med de begränsningar som framgår av denna punkt 4, ansvarar Zebrain för att Zebrain.se är tillgängligt enligt punkterna 4.2, 4.3, 4.5, och 4.6 nedan. Vidare ansvarar Zebrain för lagrning av tillhandahållen och uppladdad information på Zebrain.se, oavsett om denna tillhandahållits av Användare eller Coacher.
4.2 Zebrains målsättning är att Zebrain.se ska hålla hög tillgänglighet och att Användaren ska ha tillgång till sitt Användarkonto när som helst på dygnet. Användaren kan boka in videosamtal med Coacher i enlighet med de bokningsmöjligheter som tillhandahålls via Zebrain.se's bokningssystem. Zebrain lämnar dock inte några garantier kring Tjänstens tillgänglighet eller att Tjänsten tillhandahålls utan avbrott.
4.3 Zebrain bär inget ansvar för avbrott i tjänsten eller tillgängligheten som uppstått på grund av:
i) Fel i Användarens hårdvara/utrustning, anslutande nätverk, Användarens programvara eller fel i programvara som utgör tredjepartsprodukt och som Zebrain, trots att de på ett fackmannamässigt sätt försökt åtgärda eller kringgå, ej kan avhjälpa.
ii) Annan omständighet som Användaren ansvarar för enligt Avtalet.
iii) Virus eller annat angrepp på säkerheten som trots att Zebrain vidtagit fackmannamässiga åtgärder.
iv) Eller omständigheter som utgör Force Majeure enligt punkt 11 nedan.
4.4 Fel eller avbrott avseende Tjänsten ska anmälas utan dröjsmål till Zebrains kundtjänst via potential@zebrain.se (dygnet runt), eller via vår kundtjänsts chatt under kontorstid (kl. 9.00-17.00 vardagar med undantag för helgdagar).
4.5 Zebrain ansvarar endast för driften av Tjänsten infattande tillhandahållande av funktionalitet för videosamtal mellan Användare och Coacher. Zebrain ansvarar inte under några omständigheter för information eller rekommendation som Coacher ger Användaren i videosamtal eller i skrift via Zebrain.se.
4.6 Zebrain ansvarar inte för innehåll som länkats till eller från Zebrain.se.
4.7 Zebrain ansvarar inte i något fall för skada på grund av fel som beror på Användaren eller något förhållande som Användaren ansvarar för.
4.8 Användaren ska i den händelse att etablerat coachmöte sker, veterligen vara fullt frisk i övrigt, och införstådd med att vid allvarliga symptom på ohälsa söka adekvat vård såsom vårdcentral, akutmottagning etcetera. Vid sådana situationer är inte Zebrain rätt diskussionspartner eller vårdnivå. Vid akuta självmordstankar ska användaren inte heller vända sig till Zebrain utan till edekvat akutpsykiatrisk instans alternativt ringa 112 för vägledning och råd.
4.9 Om Användaren inte är konsument eller använder Tjänsten inom ramen för sin anställning eller uppdrag för en näringsidkare ska Zebrains ansvar under alla omständigheter vara begränsad till direkta skador uppgående till det lägre beloppet av antingen tolv tusen (12 000) kronor eller det belopp som betalats för Tjänsten under den senaste tre (3) månadersperioden.
5.1 Upphovsrätt, äganderätt och andra immateriella rättigheter till Zebrains varumärken (inklusive därmed förväxlingsbara kännetecken), firma, domännamn, Zebrain.se och samtliga dokument som används och/eller tillhandahålles av Zebrain på Zebrain.se tillhör Zebrain med ensamrätt. Detta innebär att Zebrain har rätten att fritt förfoga över sådana immateriella rättigheter.
5.2 All kopiering, ändring, överlåtelse och/eller annan användning av Zebrains material som inte uttryckligen skriftligen medgivits av Zebrain är förbjuden. Användaren bekräftar och accepterar att otillåten användning av Zebrains immateriella rättigheter utgör ett brott mot detta Avtal.
5.3 Eventuella immateriella rättigheter som uppkommer som ett resultat av Zebrains tillhandahållande av Zebrain.se och/eller andra tjänster, ska tillfalla Zebrain med ensamrätt. Sådan ensamrätt inkluderar Zebrains rätt att fritt förfoga över, inklusive rätt att fritt ändra, överlåta och upplåta sådant resultat.
5.4 Bestämmelserna i denna punkt 5 ska äga tillämpning oavsett på vilket sätt och i vilken form resultatet framställts och oavsett om resultatet framställts av Zebrain ensamt eller tillsammans med annan. Denna bestämmelse ska vara tillämplig även efter det att Avtal mellan Zebrain och Användaren i övrigt har upphört att gälla.
5.5 I den utsträckning Användaren levererar immaterialrättsligt skyddat material till Zebrain, däri inbegripet bild-, ljud-, video- eller textmaterial, (gemensamt "Materialet") upplåter härmed Användaren till Zebrain en obegränsad, till fullo betald underlicenserbar och överlåtbar rätt för Zebrain att använda, redigera, anpassa och vidareutveckla Plattformen och Zebrains verksamhet.
5.6 Coachen garanterar att denne inte har begått eller kommer begå intrång i någon annans rättigheter vid tillhandahållande av Materialet samt att Zebrains användning av Materialet i enlighet härmed inte utgör intrång i någon annans rättigheter.
6.1 Avbokning av inbokat videosamtal kan ske fram till och med 24 timmar innan starttiden för inbokat videosamtal.
6.2 Användaren är medveten om och samtycker till att denne inte har rätt till återbetalning vid avbokning av beställd drop-in videosamtalstid. Användaren är medveten om och accepterar vidare att denne inte har rätt till någon återbetalning för avbokning av videosamtal som sker senare än 24 timmar innan sådant videosamtal skulle ha ägt rum.
6.3 Tvingande konsumenträttsliga bestämmelser ger dig som konsument vissa rättigheter. Om du använder Tjänsten i egenskap av konsument gäller alltid tvingande konsumenträttsliga bestämmelser framför bestämmelserna i detta Avtal.
6.4 Enligt lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler har konsumenter under vissa förutsättningar rätt till ångerrätt. Zebrain lämnar särskild information om ångerrätten på wwww.zebrain.se/legal. Användaren är medveten om och accepterar att ångerrätt inte gäller för tjänster som fullgjorts.
7.1 Zebrain ser allvarligt på all otillåten användning av Zebrain.se och Användarkontot i strid mot detta Avtal/dessa allmänna villkor och/eller vår vid var tid gällande policys angående informationshantering, säkerhet, etik, med mera. Det är till exempel inte tillåtet att filma konsultationer med Coacher eller att på något sätt sprida sådant material. Zebrain kommer att vidta åtgärder mot genomförd eller befarad otillåten användning av Zebrain.se, Användarkontot, etcetera.
7.2 Zebrain för behåller sig rätten att, med eller utan föregående varning eller meddelande härom, när som helst utan ansvar för eventuella konsekvenser, ta bort information från Zebrain.se, stänga av Användarkonto eller vidta andra åtgärder på grund av Användares avtalsbrott eller för att skydda Zebrain.se's renommé och/eller för att skydda den från otillbörligt nyttjande. Vid sådan avstängning har Zebrain dessutom rätt att säga upp Avtalet enligt punkt 9.2 nedan.
7.3 För det fall Användare har brutit mot Avtalet, gällande rätt eller om denne använt Zebrain.se på olagligt eller ottilåtet sätt, är Användaren skyldig att ersätta och hålla Zebrain skadelöst från alla skada som Zebrain orsakas härav (inklusive men inte begränsat till ombudsarvode, rättegångskostnader och alla anspråk från tredje man).
7.4 Användaren är begränsad till att endast boka tid med en coach åt gången, det är således otillåtet att boka flera tider med olika coacher parallellt. Efter att en kontakt avslutats med en coach kan ny tid till annan coach bokas.
8.1 Avtalet gäller från och med den tidpunkt Användaren registrerat ett Användarkonto hos Zebrain och därefter tillsvidare.
9.1 Användaren har alltid rätt att säga upp Avtalet till omedelbart upphörande. Sker sådan uppsägning ska Zebrain snarast ta bort Användarens Användarkonto och avlägsna all tillhandahållen och lagrad information relaterad till Användaren.
9.2 Zebrain äger rätt att säga upp Avtalet till omedelbart upphörande för det fall Användaren bryter, eller med sannolika skäl förväntas bryta mot detta Avtal och inte vidtar rättelse inom trettio (30) dagar från skriftligt påpekande därom. Vid sådan uppsägning stängs Användarens Användarkonto av, varefter Avtalet automatiskt upphör att gälla. Informationen angående Användaren som lagrats på Zebrain.se kommer att raderas skyndsamt.
9.3 Användare som har avstängts från sitt Användarkonto i enlighet med denna punkt har inte rätt att återregistrera sig eller registrera ett nytt Användarkonto utan att särskilt tillstånd erhållits av Zebrain för detta.
10.1 Zebrain förbehåller sig rätten att förändra omfattning och funktion av Användarkonto och på Zebrain.se. Produkt- och tjänsteutveckling kan exempelvis, men inte enbart, avse layout, innehåll, tjänsten eller funktionalitet och kan innebära att Avtalet påverkas. Sådana ändringar kommer att meddelas Användare via Zebrain.se och/eller e-post. Vid var tid gällande allmänna villkor återfinns i Tjänsten och på Zebrains hemsida.
10.2 Användaren äger rätt att säga upp Avtalet till omedelbart upphörande för det fall Zebrains förändring av avtalsvillkor eller på Zebrain.se är till väsentlig nackdel för Användaren.
11.1 Zebrain ersätter inte skada till följd av strejk, eldsvåda, myndighetsutövning, arbetstvister, olyckshändelser, fel eller försening av underleverantör, driftstopp i allmänna kommunikationssystem eller annan omständighet utanför Zebrains kontroll och som Zebrain inte skäligen kunnat förväntas räkna med och vars följder Zebrain inte skäligen kunnat undvika eller övervinna. För det fall omständighet i enlighet med denna punkt kvarstår under en period som överstiger trettio (30) dagar har part rätt att säga upp Avtalet med omedelbar verkan. Användaren har under sådana omständigheter rätt till återbetalning av förutbetalt belopp för inbokat men ej genomfört videomöte.
12.1 Användaren ska på Zebrain.se uppge den e-postadress och det telefonnummer till vilken denne önskar att Zebrain från tid till annan ska sända meddelanden.
12.2 Uppsägning och andra meddelanden enligt detta Avtal ska ske via e-post.
12.3 Meddelanden enligt detta Avtal ska anses ha kommit mottagaren tillhanda:
a) Om avsänt med e-post, när mottagandet behörigen bekräftats vilket kan ske genom till exempel mottagningskvitto.
b) Om avsänt med rekommenderat brev: två arbetsdagar efter avlämnande för postbefordran.
c) Eller, om avlämnat med bud: vid överlämnandet.
12.4 Användaren ska utan dröjsmål meddela Zebrain om denne ändrar sina kontaktuppgifter.
13.1 Användare äger ej rätt att överlåta detta Avtal eller rättighet och/eller skyldighet till följd av detta Avtal till annan.
13.2 Zebrain har en obegränsad rätt att anlita underleverantör för fullgörandet av sina förpliktelser enligt detta Avtal.
14.1 Tvist i anledning av tolkning och tillämpning av detta Avtal/dessa allmänna villkor och därmed sammanhängande rättsförhållanden ska avgöras enligt svensk rätt av allmän domstol.
14.2 Om du är konsument har du även rätt att få tvist med anledning av Avtalet prövad genom alternativ tvistelösning, förutsatt att ärendet uppfyller kraven för handläggning (till exempel tids- och värdegränser). Vi åtar oss att medverka i tvistelösning med en konsument enligt lagen om alternativ tvistelösning i konsumentförhållanden. Relevant nämnd för alternativ tvistelösning är:
Allmänna reklamationsnämnden Box 174, 101 23 Stockholm
www.arn.se
14.3 EU-kommissionen ställer dessutom en plattform för tvistlösning utanför domstol till konsumenternas förfogande. Denna gör det möjligt för dig som konsument att lösa tvisten i samband med dina beställningar på nätet utan att behöva gå till domstol. Plattformen för tvistlösning finns på den externa länken: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
14.4 Vid indrivning av betalning på grund av betalningsförpliktelser enligt detta Avtal/dessa allmänna villkor får, oaktat vad som i övrigt framgår av punkt 14 ovan, sådant ärende hänskjuts till Kronofogden eller annat indrivningsförfarande.
Trygg och säker hantering av dina personuppgifter är viktigt för oss. Zebrain vidtar därför tekniska och organisatoriska åtgärder för att skydda dina personuppgifter som vi hanterar inom ramen för vår plattform för coaching-tjänster via vår webbplats "www.zebrain.se" och vår applikation.
Zebrain AB, 559138-1271, ("Zebrain", "vi", "oss") ansvarar för hanteringen av dina personuppgifter vid tillhandahållandet av våra coaching-tjänster enligt vad som framgår nedan.
Personuppgifter är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till dig som individ.
Coach är du i egenskap av individ som, genom att skapa ett användarkonto och registrera dig som coach (vilket även innefattar coacher under upplärning), använder vår coachingtjänst för att kommunicera och coacha klienter.
Klient är du i egenskap av individ som, genom att skapa ett användarkonto och registera dig som klient på vår coachingplattform, avser att ta del av våra coachingtjänster. Detta sker antigen i din roll som privatperson eller som anställd hos en av våra företagskunder.
Vi kommer att behandla dina Personuppgifter som vi:
a) Samlar in från dig själv i samband med att du registrerar dig som användare av- och vidare nyttjas vår coachingtjänst, antigen på vår webbplats eller via vår applikation.
b) Samlar in eller genererar automatiskt när du använder vår webbplats och/eller applikation.
Skapa och hantera användarkonton, inklusive administration av plattformen
Vi behandlar personuppgifter som vi samlat in från dig för att skapa och hantera ditt användarkonto inom ramen för vår coachingtjänst. Detta innefattar bland annat
att administrera inloggningsuppgifter och behörigheter, stänga av/inaktivera och aktivera användarkonton samt i övrigt säkerställa att information som laddas upp
i tjänsten inte är vilseledande, olämplig, eller i övrigt i strid med våra användarvillkor och interna riktlinjer. Användarkonto behövs för att du som klient eller
coach ska kunna få tillgång till och nyttja vår plattform.
Fullgörande av avtal. Behandlingen är nödvändig för att fullgöra våra rättigheter och skyldigheter under användarvillkoren med dig som klient eller coach, bland annat för att kunna skapa och hantera ditt användarkonto.
Personuppgifter bevaras för detta syfte fram till att du eller den företagskund som du tillhör/representerar väljer att avsluta prenumerationen av vår tjänst. Om detta sker kommer dina personuppgifter att anonymiseras enligt vad som framgår av ändamålet "Utvärdera och följa upp användningen och trender inom ramen för coachingtjänsten" nedan.
Om du väljer att avsluta prenumerationen och därmed inaktivera ditt konto kommer dina personuppgifter att sparas "vilande" i tjänsten under en period om 12 månader, det vill säga uppgifterna kommer inte användas för något annat ändamål än lagring i syfte att möjliggöra för dig att senare återaktivera ditt konto med bibehållen information. Användarkonton som varit inaktiva under en period om 12 månader kommer att raderas av Zebrain.
Vi behandlar personuppgifter som du, i egenskap av klient eller coach, anger i vår coachingtjänst, i syfte att utvärdera och följa upp användningen av vår plattform. Detta kan inbegripa att ta fram rapporter över trender och statistik baserat på information som läggs upp i plattformen (till exempel antalet coach/klientmöten, i vilken utsträckning olika individuella behov och coachinriktningar hanteras i tjänsten och utfall i beteendeanalys och mätning av potential) i syfte att förbättra och utveckla vår tjänst. Själva behandligen utgörs av att vi anonymiserar nu nämnda personuppgifter, det vill säga rapporterna över trender och statistik kommer inte kunna hänföras till dig som individ.
Berättigat intresse. Behandlingen är nödvändig för att tillgodose vårt berättigade intresse av att följa upp, utvärdera och förbättra vår tjänst.
Uttryckligt samtycke. Eventuella känsliga personuppgifter (till exempel uppgifter om din psykiska eller fysiska hälsa) som du i egenskap av klient anger i vår tjänst kommer endast att behandlas ned stöd av ditt uttryckliga samtycke.
Rapporter på aggregerad nivå som inte innehåller några personuppgifter och statistik sparas tillsvidare.
För att hantera och skydda våra IT-system och -tjänster, till exempel vid loggning, felsökning, säkerhetskopiering, förändrings- och problemhantering i system och i samband med eventuella IT-incidenter, behandlar vi om det är nödvändigt dina personuppgifter.
Samtliga uppgifter som är nödvändiga för att uppfylla syftet med behandlingen.
Berättigat intresse. Behandlingen är nödvändig för att tillgodose vårt berättigade intresse av att hantera och skydda våra IT-system och -tjänster.
Personuppgifter bevaras under samma period som anges i förhållande till respektive ovan angivet ändamål med behandligen. Personuppgifter i loggar bevaras för felsökning och incidenthantering under en tid om 12 månader räknat från tidpunkten för logghändelsen.
I syfte att hantera och bemöta rättsliga krav, till exempel i samband med en tvist eller en rättsprocess, måste vi i förekommande fall behandla dina personuppgifter.
Samtliga uppgifter som är nödvändiga för att hantera och bemöta det rättsliga kravet.
Berättigat intresse. Behandlingen är nödvändig för att tillgodose vårt berättigade intresse av att hantera och bemöta rättsliga krav, till exempel vid en tivst och rättsprocesser.
Personuppgifter bevaras under den tid som är nödvändig för att hantera och bemöta det rättsliga kravet.
Vi behandlar dina personuppgifter för att uppfylla rättsliga skyldigheter som gäller för oss, till exempel rörande bokföring och revision.
Samtliga uppgifter som samlats in och som är nödvändiga för att uppfylla respektive rättslig skyldighet.
Rättslig förpliktelse. Behandlingen är nödvändig för att uppfylla rättsliga förpliktelser som gäller för oss.
Personuppgifter bevaras for den tid som är nödvändig för att vi ska kunna uppfylla de rättsliga förpliktelser som gäller för oss. När det kommer till bevarandekrav enligt bokföringslagstiftning kommer vi till exempel att bevara sådana uppgifter för en period om sju (7) år efter utgången av det kalenderår då räkenskapsåret avslutades.
Myndigheter
Vi delar personuppgifter med brottbekämpande myndigheter (till exempel polisen) samt externa revisorer om vi enligt lag är skyldiga att lämna ut information.
Rättslig förpliktelse. Behandlingen är nödvändig i syfte att fullgöra rättsliga skyldigheter.
Banker
Vi delar personuppgifter med banker för att kunna hantera betalningstransaktioner inom ramen för våra tjänster.
Berättigat intresse. Behandlingen är nödvändig i syfte att tillgodose vårt berättigade intresse av att genomföra betalningstransaktioner.
Potentiella köpare/investerare
Vi delar personuppgifter med potentiella köpare och investerare vid händelse av en investering, förvärv av verksamheten eller en fusion.
Berättigat intresse. Behandlingen är nödvändig i syfte att tillgodose vårt berättigade intresse av att genomföra investeringen, förvärvet eller fusionen.
Rådgivare, motparter etcetera
För att kunna hantera och bemöta rättsliga anspråk delar vi dina personuppgifter med externa parter.
Berättigat intresse. Behandlingen är nödvändig i syfte att tillgodose vårt berättigade intresse av att hantera och bemöta rättsliga anspråk.
För att uppfylla ändamålen med behandlingen av personuppgifter delar vi dina personuppgifter med tjänsteleverantörer som vi har anlitat, såsom IT-leverantörer (till exempel för drift, teknisk support och underhåll av IT-system samt leverantör av videolösning i vår plattform) och andra som tillhandahåller tjänster för vår räkning. De tjänsteleverantörer som vi har anlitat får endast behandla dina personuppgifter enligt våra uttryckliga instruktioner och får inte använda dina uppgifter för egna ändamål. De är även skyldiga enligt lag och avtal att vidta lämpliga tekniska och organisatoriska säkerhetsåtgärder för att skydda dina uppgifter.
Vi strävar alltid efter att lagra och behandla dina personuppgifter inom EU/EES-området. Om dina personuppgifter skulle överföras till och behandlas i ett land utanför EU/EES-området av våra tjänsteleverantörer kommer vi att säkerställa att det finns skyddsåtgärder på plats, till exempel dataöverföringsavtal samt att övriga nödvändiga åtgärder har vidtagits för att skydda personuppgifterna.
Om du har frågor kring vilka länder som vi, i förekommande fall, överför dina personuppgifter till och de skyddsåtgärder som vidtagits, eller om du vill begära en kopia på sådana skyddsåtgärder och information, vänligen kontakta oss på kontaktuppgifterna nedan.
Dataskyddslagstiftningen ger dig ett antal rättigheter i förhållande till behandligen av dina personuppgifter.
(i) Rätt till rättelse
Zebrain kommer att vidta åtgärder i enlighet med tillämplig dataskyddslagstiftning för att hålla dina personuppgifter korrekta, fullständiga, och uppdaterade. Du har rätt till rättelse av ofullständiga eller inkorrekta personuppgifter.
(ii) Rätt till radering
Under vissa förutsättningar har du rätt att begära radering av dina personuppgifter.
(iii) Rätt till behandlingsbegränsning
Du har under vissa förutsättningar rätt att begränsa behandligen av dina personuppgifter till att endast omfatta lagring av personuppgifterna, till exempel under tiden då vi utreder huruvida du har rätt till radering enligt punkt (ii) ovan.
(iv) Rätt till tillgång
Du har rätt att erhålla en bekräftelse från Zebrain att dina personuppgifter behandlas av oss och, om så är fallet, få tillgång till personuppgifterna och följande information:
Utöver detta har du även på begäran rätt att erhålla kopia av dina personuppgifter i ett vanligt förekommande elektroniskt format. Vänligen notera att vi har rätt att ta ut en avgift för det fall du begär mer än en (1) kopia av dina personuppgifter.
(v) Rätt att invända mot behandling
När behandlingen utförs med stöd av en intresseavvägning eller inbegriper direkt marknadsföring, har du rätt att invända mot behandlingen. Zebrain måste då uppvisa ett avgörande berättigat skäl för att få fortsätta behandlingen.
(vi) Rätt till dataportabilitet
När behandlingen av dina personuppgifter sker för att behandligen är nödvändig för att fullgöra eller ingå ett avtal med dig, samt under förutsättning att personuppgifterna har samlats in direkt från dig, har du rätt att erhålla en kopia av dina personuppgifter i ett vanligt förekommande maskinläsbart format.
(vii) Rättigheter i förhållande till automatiserat beslutfattande, inbegripet profilering
Du har rätt att inte vara föremål för helt automatiserade beslutsfattande, inbegripet profilering, om sådant beslutsfattande har rättsliga följder eller på liknande sätt väsentligen påverkar dig.
(viii) Klagomål till tillsynsmyndighet
Du får gärna kontakta oss med frågor eller klagomål som rör behandligen av dina personuppgifter. Du har dock även alltid rätt att framföra klagomål avseende behandlingen av dina personuppgifter till Integritetsskyddsmyndigheten.
Om du har några frågor om hanteringen av dina personuppgifter är du välkommen att kontakta oss.
Personuppgiftsansvarig: Zebrain AB
Postadress: Birger Jarlsgatan 34, 114 29 Stockholm
E-post: info@zebrain.se
Telefonnummer: 0768-936265
Nedan hittar du en förklaring till de kategorier av personuppgifter som vi kan samla in och spara om dig.
Användargenererad data
Uppgifter som finns i olika loggar (till exempel åtkomst- och åtgärdsloggar) eller som i tjänsten har skapats/angivits av klienten (till exempel i "whiteboard"-anteckningar, chattfunktionen med coacher och "klientkortet").
Identitetsuppgifter
Namn, personuppgifter.
Kontaktuppgifter
Adress, Postadress, och E-postuppgifter.
Organisatoriska uppgifter
Titel, befattning, arbetsgivare/företag.
Uppgifter från beteendeanalys
Uppgifter från de svar som klienten anger vid beteendeanalys, till exempel rörande dina egenskaper så som nivå av inspiration, ditt driv, din analytiska förmåga och hur stödjande du är.
Användargenererad data
Uppgifter som finns i olika loggar (till exempel åtkomst- och åtgärdsloggar) eller som i tjänsten har skapats/angivits av coachen (till exempel i chattfunktionen med klienter och i anteckningarna).
Identitetsuppgifter
Namn, personnummer, bild, CV, övrig relevant bakgrundsinformation.
Kontaktuppgifter
Postadress och E-postuppgifter.
Organisatoriska uppgifter
Titel, befattning, arbetsgivare/företag.
Uppgifter från beteendeanalys
Uppgifter från de svar som Coachen anger vid beteendeanalys, till exempel rörande dina egenskaper så som nivå av inspiration, ditt driv, din analytiska förmåga och hur stödjande du är.
Konsumenter har normalt rätt till fjorton (14) dagars ångerrätt vid köp av tjänster via internet. Vid köp av tjänster börjar ångerfristen att gälla dagen efter att avtalet har ingåtts.
Med det undantag som anges nedan har konsumenter som sluter med Zebrain med andra ord rätt att ångra avtalet inom fjorton (14) dagar från det att avtalet mellan Zebrain och konsumenten slöts.
Du är medveten om och samtycker härmed till att ångerrätten inte gäller för tjänster som fullgjorts. Om du genomför ett möte med en av våra coacher inom ångerfristen kan du därmed inte ångra det redan fullgjorda coachmötet.
Om du har slutit atal med Zebrain i egenskap av konsument och vill ångra ditt köp av tjänster ska du skicka ett klart och tydligt meddelande om ditt beslut att frånträda avtalet (till exempel ett brev avsänt med post eller e-post). Om du vill kan du använda konsumentverkets ångerblankett som finns tillgänglig på följande länk: https://publikationer.konsumentverket.se/kontrakt-och-mallar/angerblankett.
Mejla gärna in blanketten eller ditt meddelande om du vill utnyttja din ångerrätt till potential@zebrain.se.
För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du sänder ditt meddelande om att du tänket utöva ångerrätten innan ångerfristen löpt ut.
Om du frånträder avtalet med Zebrain inom ångerfristen som anges ovan (och undantaget för fullgjorda tjänster inte är lämpligt) kommer Zebrain att betala tillbaka eventuella belopp vi erhållit med anledning av avtalet.
Återbetalning kommer att ske utan onödigt dröjsmål och senast inom fjorton (14) dagar från det datum då vi underrättades om ditt beslut att frånträda avtalet.
Vi kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som konsumenten använde vid betalning, om du inte uttryckligen kommit överens med oss om något annat. I vilket fall kommer återbetalningen inte kosta dig något.
Kontakta gärna oss på potential@zebrain.se om du har några frågor om ångerrätten eller hur du går tillväga för att utnyttja ångerrätten.
Senast uppdaterad: 8 november 2020